Blombud och blomsterbud i hela Sverige - Leverans samma dag - Ingen bukett blir den andra lik

Beställare

Florizta är en marknadsplattform som kopplar ihop florister med beställare. Allt innehåll adderas och administreras av våra anslutna florister. Vi producerar och levererar ingenting själva utan förmedlar endast varor och tjänster till våra partners.

Våra florister ansvarar själva för alla de produkter, texter och bilder som de lagt upp i sin shop. Alla florister har egen prissättning för varor, tjänster och leveransalternativ.

Florizta ansvarar för att plattformen uppfyller gällande lagar och regler och att ingen av våra ansluta partners missbrukar sin ställning gentemot någon part.

Vid köp genom plattformen godkänner du våra samt våra partners köpevillkor.

Att tänka på när du lägger din beställning

Alla anslutna florister har olika priser, villkor och spärrtider.

Läs därför noga vad aktuell florist erbjuder just dig.

För att floristen ska kunna leverera blommor är det viktigt rätt uppgifter lämnas för mottagaren. Saknas information från dig, eller om det finns fel i din beställning, kommer floristen eller kundtjänst att kontakta dig. Får de inte får tag i dig kommer vår florist att göra sitt bästa för att ändå leverera blommorna.

Några viktiga punkter att kolla en extra gång.

  • Leveransadress
  • Telefonnummer till mottagaren
  • Om avisering innan leverans ska ske
  • Ev. portkod
  • Om varan får lämnas vid dörren eller kanske ges till grannen.
  • Avsändare

Leverans

Leveranstider varierar från florist till florist beroende på vilket leveransalternativ som används alt. budfirma de använder. Leveransen av blommor sker oftast mellan 08.00 till 22.00 under vardagar och helger.

Florister kan ha olika leveransdagar och leveranstider.

Vid upphämtning i butiken gäller butikens egna öppettider om inget annat meddelas.

Leveranssäkerhet

Beställaren ansvarar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, Eventuell felleverans eller leveransförseningar ersätts ej i dessa fall. Det är viktigt att beställaren anger portkod eller liknande för att det ska gälla som fullständig adress.

Varje florist ansvarar för att utföra beställda jobb enigt överenskommet med varje kund.

Ändra eller avboka en beställning:

Ta kontakt med floristen som fått din beställning genom att ringa eller skicka epost. Vår kundtjänst finns tillgänglig för att hjälpa till att informera om eventuella ändringar i din beställning. Vi har en behandlingstid på 24 timmar för att göra en ändring. Om ni begär några ändringar på leveransdagen eller dagen innan, kommer vi så klart göra allt vi kan för att tillgodose detta men vi kan inte garantera att din ändring är genomförbar.

Vid högtider, såsom Jul, Alla hjärtans dag och Mors dag, kan den minsta tid som krävs förlängas upp till 48 timmar. Detta på grund av volymen av order som bearbetas, kan leveranser förberedas och organiseras i god tid vilket innebär att ändringar vid dessa tillfällen inte alltid kan vara möjliga.

Om du ångrar ditt köp

Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt via nätet. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. ”Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”. Om du vill utöva ångerrätt ska du meddela din florist samt oss via epost innan fristen för ångerrätt gått ut. Har du frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Betalning

Vi erbjuder dig som kund olika betalningsalternativ via plattformen och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Alla kreditkortsbetalningar på plattformen hanteras av ett ackrediterat och säkert e-handelföretag. Betalningssättet Kreditkort kräver ett giltigt kort, samt att det är godkänt via banken för internetköp

Vid faktura krävs personnummer och hemadress. Du måste vara minst 18 år gammal för att ansöka om denna betalningstjänst. Om du blir godkänd kommer detta alternativ upp automatiskt på beställningssidan. Oavsett valt betalningsalternativ accepterar du vid köp utställarens köpvillkor. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag samt dröjsmålsränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia kan ske och leverans sker endast till folkbokförd adress. Made by M AB har rätt att sätta en kreditgräns.

Serviceavgift

Produktvärdet inkluderar vid en serviceavgift.

Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din mail. Har du inte mottagit en orderbekräftelse, vänligen kontakta kundservice.

Sekretess

Made by M AB. behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. Made by M AB lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv. För mer information läs vår policy.

Falska beställningar och Bedrägeri

Alla bedrägerier eller försök till bedrägeri, samt falska beställningar rapporteras till polisen och de rättsliga myndigheterna.

Nedladdning och distribution av innehåll

All nedladdning från plattformens hemsidor sker på egen risk. Varje flroist ansvarar för att sitt innehåll används korrekt. Vårt innehåll inklusive bilder är skyddade enligt copyrights lagar. Om du önskar att använda våra bilder eller text vänligen kontakta oss.

Force majeure

Made by M AB och dess partners är inte skadeståndsskyldiga mot kund på grund av underlåtenhet eller dröjsmål som förorsakats av myndighets föreläggande, krig, uppror, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer eller annan händelse av genomgripande art varöver partnerna inte råder (force majeure).

Tveka aldrig över att kontakta oss vid frågor eller funderingar.


Florister/partners

Florizta är en marknadsplattform som kopplar ihop florister med beställare. Allt innehåll adderas och administreras av våra anslutna florister. Vi producerar och levererar ingenting själva utan förmedlar endast varor och tjänster till våra partners.

Som florister ansvarar du för de produkter, texter och bilder som ni lagt upp i er shop. Alla florister har egen prissättning för varor, tjänster och leveransalternativ.

Florizta ansvarar för att plattformen uppfyller gällande lagar och regler och att ingen av våra ansluta partners missbrukar sin ställning gentemot någon part.

Vid köp genom plattformen godkänner du våra samt våra partners köpevillkor.

Om några blommor anländer skadade, döda eller på annat sätt tydligt avvikande från beskrivning av produkten så ansvar du som florist för att ersätta kunder utifrån våra riktlinjer för att ha nöjda kunder.

Att tänka på när du mottagit beställning

Läs noga vad aktuell beställning innebär och godkänn sedan.

Dubbelkolla gärna så att nödvändig information finns med för att kunna utföra beställningen enligt ÖK med Florizta och beställaren.

Några viktiga punkter att kolla en extra gång.

  • Leveransadress
  • Telefonnummer till mottagaren
  • Om avisering innan leverans ska ske
  • Ev. portkod
  • Om varan får lämnas vid dörren eller kanske ges till grannen.
  • Avsändare

Leverans

Leverans ska ske i enlighet med beställningen och avtalat med Florizta och beställaren.

Leveranssäkerhet

Varje florist ansvarar för att utföra beställda jobb enigt överenskommet med varje kund.

Ändra, avboka eller ångra en beställning.

Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt via nätet. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. ”Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”. Om du vill utöva ångerrätt ska du meddela din florist samt oss via epost innan fristen för ångerrätt gått ut. Har du frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Utöver det gäller gällande lagstiftning avseende ändra eller avboka ett köp.

Vid giltig avbokning ska återbetalning ske direkt till beställande part.

Betalning

Plattformen erbjuder en modern och säker betallösning.

Vid nyttjande av plattformen accepterar varje florist/partner gällande villkor hos betallösningsleverantören.

Serviceavgift

Produktvärdet inkluderar vid en serviceavgift.

Sekretess

Made by M AB. behandlar all information konfidentiellt

Falska beställningar och Bedrägeri

Alla bedrägerier eller försök till bedrägeri, samt falska beställningar rapporteras till polisen och de rättsliga myndigheterna.

Innehåll

Varje florist ansvarar för att sitt innehåll används korrekt och enligt gällande lagstiftning. Floriztas innehåll inklusive bilder är skyddade enligt copyrights lagar.

Force majeure

Made by M AB och dess partners är inte skadeståndsskyldiga mot kund på grund av underlåtenhet eller dröjsmål som förorsakats av myndighets föreläggande, krig, uppror, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer eller annan händelse av genomgripande art varöver partnerna inte råder (force majeure).

Tveka aldrig över att kontakta oss vid frågor eller funderingar.